كسب درآمد از اينترنت كسب درآمد از اينترنت .

كسب درآمد از اينترنت

درآمد ميليوني از اينترنت، از سراب تا واقعيت

كسب درآمد3

آيا واقعا مي‌توان در اينترنت ميليونر شد؟

حميد محمدي بنيانگذار ديجيكالا در دوازدهمين همايش مديريت كسب‌وكارهاي هوشمند در سازمان مديريت صنعتي، كه در زمستان سال ۱۳۹۲ برگزار شد، براي اولين بار آمارهايي از ميزان درآمد ديجيكالا را به صورت رسمي اعلام كرد. ارائه آمار از ميزان درآمد يك كسب‌وكار در ايران خيلي متداول نيست و معمولا كسب‌وكارها يا كارآفرينان به ندرت ميزان درآمدشان را منتشر مي‌كنند. حميد محمدي به همراه برادرش سعيد، ديجيكالا را در سال ۱۳۸۵ راه‌اندازي كردند و هم‌اكنون طبق آمار الكسا به عنوان پنجمين سايت پربازديد كشور بيش از ۳ميليون بازديد كننده در روز دارد.

محمدي در همايش ذكر شد اعلام كرد كه ديجيكالا هر روز متوسط دوهزار سفارش دارد كه متوسط قيمت هر سفارش ۶۰۰ هزار تومان است، يعني ديجيكالا در پايان سال ۹۲ در هر روز يك ميليارد و دويست ميليون تومان گردش مالي داشته است، با تبديل شدن اين سايت از يك فروشگاه تخصصي كالاهاي ديجتيال به بزرگترين خرده‌فروشي آنلاين ايران، قطعا گردش مالي آن امروز چند برابر آمار ذكر شده است. اين سايت با بيش از يك‌هزار نفر پرسنل مصداق يك كسب‌وكار كاملا موفق در اينترنت است. بستري كه زماني فقط با ۵ نفر و با فروش دو محصول كار خود را شروع كرد.

حسام‌آرماندهي بنيانگذار سايت و اپليكيشن كافه‌بازار نيز در دومين دورهمي پنجشنبه‌بازار كه ارديبهشت ۹۵ برگزار شد آمارهاي جالبي از ميزان گردش مالي اين فروشگاه اندرويدي اعلام كرد. آرماندهي گفت تنها در نوروز سال ۹۴ كافه بازار بيش از ۳ ميليارد تومان فروش داشته و در مجموع براي توسعه دهندگان تاكنون بيش از ۴۰ ميلياردتومان درآمدزايي ايجاد كرده است. همه اين آمارها نشان مي‌دهد ميليونر شدن در اينترنت و در ايران امكان‌پذير است، مشروط بر اين كه اصول آن را درست انجام گيرد. شايد مسائل فني و سرمايه گذاري در ميزان درآمد دو نمونه ذكر شده بسيار تاثيرگذار باشند، اما مي‌توان بر اساس همين شاخص‌ها ميزان درآمد فروشگاه‌ها يا كسب‌وكارهاي كوچكتر را سنجيد، يك فروشگاه اينترنتي كوچك شايد نتواند به پاي ديجيكالا برسد اما اگر يك دهم آن را هم بتواند موفقيت كسب كند گردش مالي روزانه ۱۰ ميليون تومان، به مراتب از استخدام‌هاي بدون آينده بهتر است.

چرا ميليونر شدن از طريق اينترنت اينقدر طرفدار دارد؟

اول: زندگي، تحصيل و كار نسل جوان با فناوري اطلاعات به هم آميخته شده و بخش عمده‌اي از زمان آنها درفضاي مجازي سپري مي‌شود، جذابيت فناوري و قابليت به كارگيري ابزارهاي آن خصوصا تلفن‌هاي هوشمند. دوم: شاخص رشد در كسب‌وكارهاي اينترنتي بسيار بالاست. اكثر كارآفرينان موفق كه در ايران ميليونر شدند كمتر از ۳۵ سال سن داشتند و همين نشان مي‌دهد شاخص رشد اين صنعت از موارد مشابه بسيار بالاتر است. سوم: جوان بودن فناوري اطلاعات در ايران باعث شده ايده‌ها و نيازهاي زيادي وجود داشته باشد كه هنوز كسي به آن پاسخ نداده است. بازار فناوري اطلاعات نسب به ساير رشته فرصت‌هاي درآمدزايي بيشتري دارد چهارم: مشكل نبود شغل و بازاركار مناسب در ساير رشته‌ها از ديگر دلايل گرايش جوانان به اين صنعت و يكي از دلايلي است كه باعث شده بسياري از افراد از رشته‌هاي غيرمرتبط وارد حوزه تجارت الكترونيك شوند و موفقيت‌هاي خوبي هم كسب كنند. پنجم: نبود محدوديت‌هاي مكاني و زماني براي مشاغل فناوري اطلاعات، ششم: امكان شروع كار با سرمايه و نيروي اندك نسب به ساير مشاغل هم‌طراز و..

آيا هنوز هم فرصت‌هاي درآمدزايي اجرا نشده در ايران وجود دارد ؟

بله. يكي از دليل واضح آن علاقه شديد سرمايه‌گذاران خارجي براي حضور در بازار فناوري اطلاعات ايران به صورت كلان و همين‌طور رشد قابل توجه كسب‌وكارهاي اينترنتي در دو سال گذشته است. براي نمونه در دوسال گذشته بيش از دهها شتاب‌دهنده و مركز رشد تخصصي حمايت از كسب‌وكارهاي مبتني بر فناروي شكل گرفته است. شتاب‌دهنده‌ها ، مراكز رشد و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي توسعه كسب‌وكارهاي اينترنتي به شما مي‌روند. هنوز ايده‌ها و نيازهاي زيادي وجود دارد كه يا به آن پاسخ داده نشده يا كسب‌وكار قدرتمندي دركنار آن شكل نگرفته است. نفوذ قابل توجه اينترنت پرسرعت در ايران و همچنين جمعيت نزديك به ۴۰ميليوني كاربران آن، فرصت بسيار عالي است كه در كمتر كشور در حال توسعه وجود دارد.

كسب‌وكار اينترنتي و درآمد اينترنتي چه فرقي با هم دارند؟

براي داشتن درآمد از اينترنت الزاما نيازي نيست كه يك كسب‌وكار راه‌اندازي كنيد، درآمد اينترنتي مي‌تواند بر پايه مهارت از طريق بسترهايي مانند آزادكاري يا فريلنسرينگ باشد. در اين مطلب مفصل به نحوه درآمدزايي از طريق آزادكاري پرداختيم، همچنين درآمدزايي مي‌تواند از طريق همكاري در فروش، تدريس، ترجمه و يا حتي مشاغل خانگ و كار در منزل باشد. اما راه‌اندازي كسب‌وكار به مراتب فرايندي پيچيده‌تر بوده و چشم‌انداز وسعيتري هم دارد. براي راه‌اندازي كسب‌وكار به ايده، بستر فعاليت، زمان، سرمايه و از همه مهم‌تر مشتري نياز داريد. براي روشن‌تر شدن تفاوت بين درآمدزايي از طريق كسب‌وكار و مهارت پيشنهاد مي‌كنم اين مطلب را مطالعه كنيد.

هياهو آموزش و عوام‌فريبي با هدف كلاهبرداري

هر جايي كه نياز و مخاطب وجود داشته باشد بازار كلاهبرداري و سوء استفاده هم شكل مي‌گيرد. كاربران زيادي به دنبال درآمد اينترنتي هستند، همين واژه را در اينترنت جستجوي كنيد، در ميان اولين نتايج جستجو، به انبوهي از سايت‌ها خواهيد رسيد كه عناوين آنها تداعي حس خاصي از تبليغات است. به اين مثال توجه كنيد: آيا از كوتاهي قد خود رنج مي بريد؟ آيا كمبود اعتماد به نفس داريد، آيا مي خواهيد در ۲۴ ساعت چند كليو وزن كم كنيد يا در عرض يك ماه قد بلند شويد و ..

با صرف اين چنين هزينه هاي تبليغاتي، واقعا چه كساني هستند كه باور كنند كه مصرف فلان دارو به افزايش قد آنها منجر مي شود؟ آنهم در سي يا چهل سالگي؟! پس جاي تعجب ندارد كه بسياري از سايت‌هاي اينترنتي هم در عناوين و تبليغات خود ذكر مي‌كنند كه مثلا: درآمد ميليوني از اينترنت فقط در هفت روز! با صرف روزي ده دقيقه كار اينترنتي ماهانه چند ميليون تومان درآمد كسب كنيد! راه‌هاي قانوني درآمد صدرصد تضميني فقط با خريد فلان بسته، اپليكيشن و كتابي كه يك شبه شما را ميليونر مي كند و..! نكته جالب اينجاست كه هر دو مورد تبليغ ذكر شده مخاطبان كم و بيش خودش را دارد!

براي كسب‌درآمد از اينترنت به آموزش نياز داريد، در اين شكي نيست، اما قبل از آن بهتر است تشخيص دهيد كه آموزش ارائه شده صرفا با هدف كلاهبرداي و فروش تدوين شده يا بر اساس اصول علمي و آموزش‌هاي كارآفريني تدوين شده است. اين مطلب به شما كمك مي‌كند كه يك آموزش اصولي را از يك هياهو براي كلاهبرداري تشخيص دهيد.

كساني كه يك شبه ره صدساله رفتند

اين كه براي درآمد اينترنتي، كاهش وزن، آموزش زبان و خلاصه همه‌چيز ديگري افراد به دنبال طي‌كردن ره صدساله بدون زحمت هستند متاسفانه به يك فرهنگ تبديل شده است! هزاران نفر حاضرند براي كاهش وزن از يك داروي تقلبي استفاده كنند. يكي براي كاهش وزن قرص پيشنهاد مي‌كند، يكي ديگر كفش و يكي ديگر لباس يا دستبند! اما در اين ميان فروشنده اجناس تقلبي است كه با كمترين زحمت به سود هنگفتي مي‌رسد، متاسفانه اين بازار كاذب هم در اينترنت شايع و پرطرفدار است. درآمد ميليوني از كليك‌هاي زيرزميني را بخوانيد تا بيشتر با ابعاد اين سبك از درآمدزايي آشنا شويد. فراموش نكنيد درآمد پايدار و ثابت به راحتي و در زمان كوتاهي شكل نخواهد گرفت و هركس به هر دليل تبليغ روش خاصي از درآمدزايي در زمان خيلي كوتاهي را انجام مي‌دهد قطعا هدفي جزء سوء استفاده از اعتماد شما را ندارد.

بازاريابي شبكه‌اي و سايت‌هاي كليكي

بازاريابي شبكه‌اي يكي از بهترين و قدرتمندترين روش‌هاي فروش محصولات است اما به شرط آن كه در يك بستر اقتصادي سالم و يك كسب‌وكار غير كاذب به كار گرفته شود. در اينگونه فعاليت‌ها تا زماني كه استعلام درستي از آن صورت نگرفته باشد نبايد وارد شد، خصوصا كه بسياري از سايت‌هاي هرمي با اعداد و ارقام به خوبي بازي مي كنند و حس مخاطبان خودشان را براي مشاركت تحريك مي‌كنند. تشخيص اين موضوع در اينترنت سخت و حتي در مواري كه سايت خارجي باشد بسيار سخت‌تر است. اكثر بسترهاي هرمي خارجي كه با يك ساختار كليكي به صورت تركيبي كار مي‌كنند قابل اعتماد نيستند. حتي اگر معبتر هم باشند به صورت دائم پاي كامپيوتر نشتن و كليك كردن رو بنرها به صورت ماشيني، هيچ آينده‌اي براي شما در پي نخواهد داشت. پس وقت خودتان را بيهوده به پاي اين تبليغات كاذب نريزيد.

از كجا و چگونه شروع كنيم؟

ابتدا بايد مشخص كنيد كه به دنبال درآمد اينترنتي از مهارت هستيد يا مي‌خواهيد يك كسب‌وكار راه‌اندازي كنيد. اين دو مورد با هم فرق دارند و قبلا در اين مطلب در موردشان نوشتم. راه‌اندازي يك كسب‌وكار مستلزم داشتن ايده، زمان و حداقل سرمايه است كه بسته به موضوع فعاليت، مي‌تواند متفاوت باشد. گاهي باورهاي عاميانه غلط در تجارت الكترونيك، افراد را به جاي پولدار شدن گرفتار حيطه‌اي از فعاليت مي‌كند كه از آن هيچ تخصصي ندارند و درنتيجه از ادامه كار دلسرد مي‌شوند. اگر هيچ تجربه‌اي براي درآمدزايي از اينترنت نداريد و نمي‌دانيد از كجا شروع كنيد بهترين كار اين است كه عجله نكنيد، هيچ منبع درآمد پايداري در اينترنت وجود ندارد كه به سرعت ايجاد شود و شما بتوانيد به آن تكيه كنيد. به جاي صرف هزينه بي‌هدف سعي كنيد اطلاعات خودتان را افزايش دهيد و شرايط خودتان را بررسي كنيد. خوشبختانه منابع آموزش مفيدي وجود دارد كه استفاده ازآن هزينه زيادي ندارد. صبور باشيد و ادامه دهيد. شما هم مي‌توانيد ميليونر شويد مشروط به اين‌كه اصولي كار كنيد.


برچسب: ، سايت كسب درآمد اينترنتي، كسب درآمد اينترنتي بدون سرمايه، كسب درآمد اينترنتي به شيوه هاي نوين، كسب درآمد اينترنتي واقعي، كسب درآمد وتقعي انلاين،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۲۱:۰۳ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :