كسب درآمد از اينترنت كسب درآمد از اينترنت .

كسب درآمد از اينترنت

كسب درآمد از طريق اينترنت

كسب درآمد7

بازاريابي شبكه اي

اين صنعت اولين بار در سال ۱۹۴۵ بكار گرفته شد و امروزه اين تجارت با بيش از ۷۰ سال قدمت توانسته شركتهاي بزرگ و مطرح را در جهان تشويق كند تا از اين روش براي فروش محصولاتشان استفاده نمايند

بهترين و آسان ترين و هدفمندترين راه براي شروع يك كار مستقل، بازاريابي شبكه اي (Network Marketing) است. بازاريابي شبكه اي تجارتي است با چند ده سال قدمت و هم اكنون در ۱۵۵ كشور دنيا رواج دارد. هر هفته، چند صد هزار نفر در سراسر دنيا به شاغلان اين تجارت افزوده مي شوند. رشد اعضا بازاريابي شبكه اي در جهان چند ده هزار نفر در هر روز است و امروزه، اينترنت با نقش چشمگيري كه در دنيا ايفا مي كند، مزاياي تجارت الكترونيك (E-commerce) را به طرز قابل توجهي افزايش داده است.

نام اين كسب و كار طي ساليان گذشته از «شيوه فروش مستقيم» به «بازاريابي شبكه اي» و «بازاريابي چندسطحي» (Multi-Level Marketing) تكامل يافته است. اصول اصلي و زيربنايي همه اين ها با هم يكسان است و عبارت است از توزيع و بازاريابي محصولات و خدمات. كشورهاي مالزي، تايوان، ايالات متحده، استراليا و ژاپن از كشورهاي پيشرو در اين تجارت هستند. به عنوان مثال، ۸% از كل جمعيت كشور تايوان در سيستم هاي بازاريابي شبكه اي مشغول فعاليت هستند.

بازاريابي شبكه اي به جامعه و مردم در همه جا اين نويد را مي دهد كه مي توانند درآمدشان را افزايش داده و شيوه زندگي شان را بهبود بخشند.

بازاريابي شبكه اي نوعي از تجارت است كه در آن مصرف كنندگان يك شركت توليد كننده مي توانند بازارياب محصولاتي باشد كه خود مصرف مي كنند، و با انعقاد قرارداد با شركت توليد كننده و معرفي و فروش محصولات به اطرافيان خود، درآمد قابل توجهي كسب كنند. و در صورتي كه شخص بتوانند با معرفي اين تجارت به اطرافيان خود و معرفي آنها به شركت ،گروه فروش خود را شكل دهد ، و طبق پلنهاي درآمد زائي شركت درصدهاي مشخصي از قيمت كالاهاي فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دريافت كند. . متاسفانه طي سالهاي اخير بسياري از افراد و شركتهاي سود جو، با استفاده از نبودن اطلاعات كافي در مورد اين تجارت در كشور عزيزمان به صورت غير قانوني و با قصد سوء استفاده و كلاهبرداري ، باعث گرديدند كه به نام و وجه اين تجارت آسيب وارد شود. اما در حال حاضر كشورهاي پيشرفته زيادي از جمله كشورعزيزمان ايران، به روش صحيح و تحت نظارت قانوني اين تجارت، جامه عمل پوشانده اند

هر وقت كه ما درباره چيز هاي موردپسندمان به بقيه اطلاعات مي دهيم، به نوعي بازاريابي شبكه اي انجام مي دهيم. تا حالا شده از دوستانتان يكي از سوالات زير را بپرسيد:

پيراهنت را از كجا خريدي؟

معمولا از كجا گوشت مي گيري؟

رستوران خوب سراغ داري؟

معلم زبان خوب نمي شناسي؟ موسسه خوب چي؟

آرايشگاه كجا رفتي؟ و ….

بر طبق اين تعريف حتي اجداد ما هم به صورت ابتدايي با اين حرفه آشنايي داشته اند.

حالا فرض كنيد كه براي اين كاري كه داريد انجام مي دهيد(يعني معرفي مشتري به فروشنده كالا يا خدمات)، به شما حق الزحمه اي هم پرداخت كنند. اين يعني بازاريابي شبكه اي حرفه اي.

بازاريابي شبكه اي سيستمي است براي توزيع كالا و خدمات توسط شبكه هايي از هزاران فروشنده يا توزيع كننده مستقل. اين توزيع كننده ها از طريق فروختن كالاها و خدمات و همچنين معرفي و حمايت از فروشندگاني ديگر(كه عضو سازمان فروش ايشان مي شوند) كسب درامد مي كنند.

در حقيقت بازاريابي شبكه اي يك روش جديد توزيع كالاها و يا خدماتي است كه از قبل در بازار يا محيط اطراف ما وجود داشته اند. فقط اتفاقي كه افتاده اين است كه فروشنده آن كالا و يا ارايه كننده آن خدمات، از روش جديدي جهت ارايه همان محصول يا خدمات قبلي خود استفاده مي كند.در حقيقت هر كدام از مشتريان كه از كالا ويا خدمات ارايه شده توسط شركت رضايت دارند مي توانند در صورت تمايل مشتريان جديدي براي استفاده از كالاها و يا خدمات به شركت ارجاع دهند و از اين راه كميسيون دريافت كنند.

بازاريابي شبكه اي يك مدل كسب وكار است، يك فرصت يا امكان است براي كسب درآمد، شايد براي برخي افراد بهترين شيوه كسب درامد ، يك راه يا مسير از قبل تعيين شده است براي كار كردن و داشتن يك فعاليت كاري و نوعي بازاريابي، قطعاً با شبكه هاي هرمي تفاوت دارد. افراد يا مشتري ها به عنوان خريدار كالا يا خدمات يك شركت به نوعي وارد تيم بازاريابي آن شركت مي شوند و با فروش كالا و خدمات آن شركت تيم بازاريابي را گسترش مي دهند و اين امر موجب هويتمند شدن آن كالا يا خدمات، افزايش فروش و توزيع سريع و بدون نياز به واسطه هاي بيشتر براي آن شركت مي شود.
نكته ي مهم اين است كه با توزيع كالا و خدمات از طريق افرادي كه در زيرمجموعه قرار گرفته اند، افراد (نتوركرها) با توجه به برنامه شركت، درآمدي كسب مي كنند كه به آن درآمد رسوبي گفته مي شود. اين نوع درآمد درست مثل اجاره بهايي است كه يك صاحب خانه به صورت ماهانه يا سالانه دريافت مي كند. قطعاً صاحب خانه خرجي را براي ساخت يا خريد خانه متحمل شده است و به اين راحتي خانه اي به دست نيامده است. در كار بازاريابي شبكه اي نيز چنين است.

هيچ رمز و رازي در بازاريابــي شبكه اي وجود ندارد ، بازاريابـي شبـكه اي تنها روش ديگري براي فروش و توزيع مي باشد .

بازاريابي شبكه اي به افراد اين امكان را مي دهد كه محل و ساعت كار خود را انتخاب كرده و به آزداي مالي دست پيدا كنند و در يك كلام رئيس خودشان باشند. علاوه بر اين، براي اين كار نيازي به داشتن تحصيلات خاص نيست، زيرا خود شركت آموزش لازم را در زمينه مهارتهاي تجاري موردنياز و نيز آموزش بازاريابي را ارائه مي نمايد. اين جنبه از آموزش بخشي جداناشدني از فرصت تجاري ارائه شده است.

در مورد هر فرصتي، موفقيت، با آنچه كه يك فرد با آن فرصت انجام مي دهد، سنجيده مي شود. اين تجارت براي افرادي كه به دنبال يك راه ساده و يك شبه پولدار شدن هستند، نيست. نمايندگان فروش، بايد سخت كار كنند، از هوش خود استفاده كرده، متعهد باقي مانده، آماده شكستهاي اوليه بوده، و به دقت مطابق با طرح تجاري پذيرفته شده و اثبات شده شركت عمل نمايند.

از جمله تمايلات روزافزون در دنياي كنوني، ميل به داشتن شغلي است كه افراد در آن صاحب كار خود باشند. وقتي كه صاحب كار خود باشيد، مي توانيد تصميم بگيريد:

كجا كار كنيد.

با چه كسي كار كنيد.

چگونه كار كنيد.

چه زماني كار كنيد.

در گام اول، تصور داشتن شغلي از آن خود براي بسياري از مردم ايجاد دلهره مي كند، زيرا مستلزم بيرون آمدن از «حاشيه امن» و مواجهه با موارد غيرقابل پيش بيني و ريسك ها است. اما مرور زمان و اثرات حاصل از تغيير و تحولات حاكم بر جامعه جهاني، شما را مجاب خواهد كرد كه داشتن كاري كه كاملاً از آن خودتان باشد، راهي است در جهت افزايش احتمال موفقيت شما.

دلايل زيادي هست كه مي توان با استناد به آنها به اين نتيجه رسيد كه در بازاريابي شبكه اي افراد بهترين موقعيت را براي پيشرفت در اختيار خواهند داشت:

اول اينكه، شما صاحب تجارت مستقلي خواهيد بود كه واقعاً ريسك كمي دارد. همانطور كه مي دانيد شما در اغلب تجارت ها، حتي قبل از اين كه كار را آغاز كنيد به سرمايه مالي نياز داريد.

دوم اينكه، هيچ سقف يا محدوديتي در كسب درآمد وجود ندارد. يك وكيل روزانه تنها تعداد محدودي مراجعه كننده را مي پذيرد و يك آرايشگر تنها تعداد مشخصي مشتري در روز مي تواند داشته باشد. اما در اين تجارت، اگر بخواهيد مي توانيد درآمد خود را لحظه به لحظه افزايش دهيد. از آنجايي كه شما مي توانيد تعداد نامحدودي افراد را وارد اين تجارت كنيد و آنها هم همين كار را انجام مي دهند، نهايتاً بر اساس درآمد صدها نفر درآمد مضاعفي كسب مي كنيد.

سومين و هيجان انگيزترين دليل اين است كه زمان آزاد شما افزايش مي يابد. هيچ چيز در دنيا به اندازه گذراندن زمان با كساني كه دوستشان داريم، لذتبخش نيست. شما در مشاغل اداري يا سنتي مانند تجارت هاي خرد، فروشندگي، امور خدماتي و حتي مديريت تمام طول هفته كاري يكنواخت انجام مي دهيد تا بتوانيد يك روز تعطيل را با خانواده خود سپري كنيد؛ حال آنكه در اين كسب و كار شما مي توانيد با حضور در كنار آنهايي كه دوستشان داريد و دوستتان دارند تجارت خود را بهبود بخشيد.

اگر در بازاريابي شبكه اي به شما خوش نگذرد معلوم مي شود كه آن را درست انجام نمي دهيد. بنابراين، اگر شما هم مثل تمام بازاريابان شبكه اي موفق جهان در ساليان نخست بهاي موفقيت را كه همان تلاش و پشتكار و برنامه ريزي دقيق است بپردازيد، استرس بر زندگي شما حاكم نخواهد شد.

اين موضوع ما را به چهارمين و مهم ترين ويژگي كسب و كار شبكه اي مي رساند: برنامه سه تا چهار ساله.

نگاهي به مشاغل سنتي بيندازيم. همه افراد در جواني و آغاز كار مي خواهند برنامه اي داشته باشند كه طي آن و به سرعت به درآمد بالا برسند و زندگي خوب و راحتي براي خود و خانواده شان فراهم كنند. اما اگر همه ما به اطرافيان نگاهي بيندازيم مي بينيم بيشتر افراد، پس از سي سال كار كردن، پيشرفت قابل توجهي نكرده اند و هنوز با مشكلات قديمي خود درگيرند. اگر هم كسي به نقطه مطلوبي رسيده باشد قبل از آن، سي سال از عمر خود را مثل يك شير در قفس، در مسير رفت و آمد بين خانه و محل كار گذرانده است .

اما در مقابل مشاغل سنتي، بازاريابي شبكه اي برنامه اي سه تا چهار ساله را در مقابل شما قرار مي دهد. شما اگر چهار سال براي يك شركت بازاريابي شبكه اي قانوني و معتبر با برنامه ريزي و پشتكار كار كنيد، مي توانيد با فروش صادقانه محصولات و خدمات به درآمدي مناسب و حتي آزادي مالي رسيده و روي آن حساب كنيد.

گفته شده است: «قدرداني بزرگ ترين پاداشي است كه درزندگي به دنبال آن مي گرديم. كودكان براي به دست آوردن آن گريه مي كنند و افراد بالغ حاضرند براي آن بميرند.» ما باور داريم كه اين جمله درست است و تجارتي مثل بازاريابي شبكه اي مي تواند حس قدرداني را به ما ارزاني دارد. زمان هايي خواهد رسيد كه مقابل ديگران عميقاً تحت تأثير قرار خواهيم گرفت و آن هنگامي است كه اطرافيان و ديگر همكاران، به هر نحوي ما را براي پيشرو بودن در اين مسير تحسين مي كنند. اين قدرشناسي در انتظار همه كساني است كه واقعاً در اين كار موفق هستند. هيچ چيز در زندگي به اندازه ي زماني كه افراد از ما به خاطر مساعدت در تغيير سطح زندگي قدرداني مي كنند، رضايت بخش نيست.

در پايان، لذت مسافرت كردن و افزودن تجربيات فرهنگي در انتظار كساني است كه در اين تجارت مشغول هستند. براي انسان چيزي تنفرآورتر از كار كسل كننده و يكنواخت نيست. ما در بازاريابي شبكه اي، امكان مسافرت، آشنايي با فرهنگ هاي ديگر، بازديد از موزه هاي بزرگ و چشيدن طعم غذاهاي منحصر به فرد در سرتاسر كشور را داريم بدون اينكه در روند كار و ايجاد درآمدمان اختلالي ايجاد شود. بازاريابي شبكه اي يك حرفه ي پولساز و متنوع است. كاركردن و موفقيت در اين تجارت مي تواند باعث احساس خوشبختي در زندگي افراد شود.

نوشته زير از مقالات ترجمه شده تيم سلز از بزرگان بازاريابي شبكه اي جهان آورده شده:

در مدل ايده آل بازاريابي شبكه اي يك انسان از انساني ديگر مي پرسد كه چه چيزي به او كمك مي كند و به او كمك مي كند به هرچه كه مي خواهد برسد. اين يك تجارت طبيعي است. يك انسان به انسان ديگر كمك مي كند.

بازاريابي شبكه اي يك كسب و كار طبيعي است.

لغت “طبيعي” يعني: ساده و مفيد و نزديك به طبيعت

دليل اينكه من انتخاب كردم تا تمركز زندگي ام را روي بازاريابي شبكه اي بگذارم اين بود كه من احساس كردم كه اين كسب و كار واقعاً يك كسب و كار طبيعي است. يك انسان وقتي كه به انساني ديگر كمك مي كند در واقع عمل طبيعت را انجام مي دهد. يك گياه در كره زمين رشد نمي كند مگر اينكه به رشد موجودي ديگر كمك كند.

تنها يك كسب و كار در كره زمين وجود دارد و آن هم كسب و كارِ بهتر كردن زندگي ديگران است.

بياييد براي لحظه اي تصور كنيم كه فقط من و شما در يك جزيره زندگي مي كنيم. فقط ما دو نفر. من يك ماهيگير هستم و شما يك كشاورز. روزي من به شما مي گويم “اگر شما امروز يك ذرت بيشتر برداشت كني من هم ماهي بيشتري صيد مي كنم و امروز عصر مي توانيم آنها را با هم معامله كنيم و امروز تو مجبور نخواهي بود كه فقط ذرت بخوري و من هم مجبور نخواهم بود كه فقط ماهي بخورم.”

با اين معامله ما توانستيم كه زندگي يكديگر را بهتر كنيم. اين تجارت طبيعت است. كمك يك انسان به انسان ديگر.

در مدل ايده آل بازاريابي شبكه اي يك انسان از انساني ديگر مي پرسد كه چه چيزي به او كمك مي كند و به او كمك مي كند به هرچه كه مي خواهد برسد.

در اكثر موقعيت ها من در تجارت بازاريابي شبكه اي ام تجربه كرده ام كه كسي (مشتري احتمالي) چيزي مي خواهد كه به تنهايي نمي تواند به آن برسد. چگونه اين موضوع را فهميده ام؟ چون اگر مي توانستند تا الان آن را داشتند! پس آنها به كمك احتياج دارند و حالا بود كه من وارد ماجرا مي شدم.

به طور معمول اين كمك تنها نياز به كسب و كار خوب نيست. بلكه آنها احتياج به افزايش مهارتهايشان داشته اند و همين امر باعث شد كه من هم چگونگي آموزش دادن اين مهارت ها را بياموزم. من زندگي آنها را بهتر كردم و آنها زندگي مرا. زيرا كه حالا من مهارت جديدي را آموخته ام.

و من با كمك به هر نفر جهت ارتقاي مهارت ثروتمندتر شدم.اين امر به من اجازه داد تا با طرح هاي خيرخواهانه زيادي همكاري كنم. مانند كمك به تيمي براي حضور در سريلانكا براي سونامي، يا كمك به سازماني كه با طرح خود توانست ۴ميليون كودك را از اعتياد رها كند. متوجه اين چرخه مي شويد؟ مردم كمك مي كنند تا زندگي مردم ديگر بهتر شود.

همان طور كه گفتم اين طرح بازاريابي شبكه ايِ ايده آل است و هميشه مانند اين اتفاق نمي افتد.

«اكثر بازاريابان شبكه اي (و همه بازارياب ها) در دام سودها و پورسانت ها گرفتار مي شوند و فراموش مي كنند كه پايه اين صنعت كمك به ديگران است»

من هم به همين علت زندگي ام را وقف كمك به اين صنعت كرده ام.

اگر شما اين حرفه را انتخاب نموده ايد و يا هنوز در حال امكان سنجي حضور در آن هستيد نوع آدمي كه مي خواهيد باشيد را انتخاب كنيد. من پيشنهاد مي كنم آدمي را انتخاب كنيد كه مي خواهد به ديگران كمك كند.

همچنين فردي باشيد كه باور دارد كه چيزهايي وجود دارد كه نمي داند و مي خواهد تا مطالعه كند و مهارتهايش را به كمال برساند.

من متوجه شده ام كه چيزي به عنوان راهبر مادرزاد، فروشنده مادرزاد و يا سخنران مادرزاد وجود ندارد. تمامي اين حرفه ها (همچنين بازاريابي شبكه اي) شامل استفاده از مهارتهايي مي شود كه بايد در آنها خوب باشيد. فقط در آنها خوب شويد و با خوب شدن در آنها به طور طبيعي رشد مي كنيد و همانطور كه رشد مي كنيد، پاداش ها هم قابل توجه خواهد بود. قول مي دهم.

در پايان اگر شما دوست گرامي هم تمايل داريد در يكي از بهترين شركت هاي بازاريابي شبكه اي ايران فعاليت كنيد مشخصات تماس خود را در زير همين نوشته و يا از طريق فرم تماس ، براي ما ارسال فرماييد ( نظرات با تاييد مديران سايت نمايش داده ميشود و مشخصات تماس شما نزد ما محفوظ خواهد بود ) ما پس از بررسي، با شما تماس خواهيم گرفت.


برچسب: ، بازاريابي شبكه اي، كسب درآمد ازطريق دانلودوآپلود فايل، كسب درآمد ازطريق فروش ايده، كسب درآمد تزطريق كوتاه كردن لينك، كسب درآمد درمنزل ازطريق چيدن پازل،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۲۲:۰۰ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :